4. 1. 2020

Recenze: Párty Hárd - Prcičky na pervitinu

Marty Pohl ukázal světu, jak by měla vypadat správná teenage komedie. Prci, prci, prcičky říznuté pervitinem. Tohle v televizi však nikdy neuvidíte.

Martin Pohl je muž mnoha profesí. Jako raper Řezník patří u nás k absolutní špičce ve svém žánru. Na kontě má i několik dílů vcelku úspěšné adventury Život není krásný. Na sociálních sítích můžete sledovat humorné Martyho frky. Martin však děla i do filmu. Za sebou má již několik amatérských počinů, které jsou ke zhlédnutí na youtube. Jeho nejnovější počin však míří výše. Párty Hárd se promítá v kinech a kritiky jsou více než pozitivní.

Za nezávislost se platí

Již po shlédnutí traileru se vás zhostí pocit, že tohle nebude jen tak obyčejný film. Fakt, že Párty Hárd se hraje jen v některých kinech, vás v tom potom jen utvrdí. Já se za filmem na Silvestra vydal do pětadvacet kilometrů vzdáleného Frýdku-Místku. Zde film hráli, asi pro velký úspěch, již podruhé. Na tomto místě musím zdůraznit jednu věc, která se mi nelíbila. Cena vstupného. Než se do mě pustíte, že jsem škrt a socka, vyslechněte si proč. Ve srovnání s ostatními filmy stál lístek v průměru o 20-30Kč dráž. Oproti nim však měl Párty Hárd pouze něco málo přes 60 minut a hlavně se jednalo o počin zhotoveny doslova na koleně. Mě osobně nevadilo ty peníze za vstupenku utratit, ale myslím si, že kdyby stála méně, na film by přišlo o dost více diváků. Zkrátka, za v podstatě amatérský film vám většina lidí nedá více než za hollywoodskou produkci. Ale je mně jasné, že Martyho záměrem nebylo na film dostat masy.

Hlavně se toho nebát

O tom, co se ve filmu odehrává, bude těžké něco napsat. A to hned ze dvou důvodů. Zaprvé, aby člověk nic neprozradil. A zadruhé, většina toho, co se ve filmu děje, je dost na hraně. Vlastně mnohdy i za hranou. Zkrátka se představte partu pubertálních kluků a jejich největší problémy. Vlastně jeden problém. Tím je sex. Zápletka většiny teenage komedií. Jenže do toho přimíchejte osobu Martyho, nebo chcete-li rapera Řezníka, a najednou máte před sebou film, který se nebojí ukazovat explicitní záběry porna, nahoty, násilí a všeho ostatního, co se bojí většina ve svých dílech ukázat. Párty Hárd je vlastně takový zhmotněný sen. Určitě si většina z vás představovala, jak by například vypadaly Prcičky, kdyby neexistovaly zákony, které určují co se smí a nesmí ve filmech objevit. Vyzdvihnout musím herecké výkony. Uvážíme-li, že většina herců byli spíše neherci, místy to nešlo ani poznat.

Verdikt

I když to nebude vůbec lehké, na závěr musím film nějakým způsobem zhodnotit. Martyho počin se zcela vymyká běžné české produkci. Párty Hárd se opravdu nebojí ukazovat to, co si ostatní filmy nedovolí ani naznačit. Do jisté míry je to plus. Na druhou stranu všeho moc škodí a proto si troufnu říct, že některé scény byly poněkud přes čáru. A to nejsem žádná citlivka. Srovnávat Párty Hárd s ostatními filmy velkých produkcí by byl taky nesmysl. Za filmem nestál početný štáb, ani tučné bankovní konto. Na filmu je to někdy znát až příliš. Pokud si však uvědomíte za jak krátkou dobu a v jak malém počtu lidí se film zvládl natočit, a hlavně kolik stál, tyto nedostatky s mávnutím ruky přejdete. To hlavní, zábava, filmu určitě nechybí. Smát se budete od začátku do konce, do vám přísahám. Na závěr musím vypíchnout i našlapaný soundtrack.

Info o filmu
Komedie, ČR
Režie: Marty Pohl  Scénář: Marty Pohl