29. 1. 2020

Jak je na tom Minecraft na konzolích?



Minecraft patří bezesporu mezi nejhranější hry na světě. Je tedy logické, že se z něho stala multiplatformová záležitost. Bohužel, některé verze byly oproti původní PC verzi dost osekané. Jak je tomu nyní?



Myslím si, že většina hráčů u nás, která má z Minecraftem nějaké zkušenosti, ho hrála na PC. Já na tom nebyl v začátcích jinak. Zkrátka myš a klávesnice patřila neoddělitelně ke kostičkovému simulátoru.

Ovládání nebyl ten hlavní problém

Nic netrvá věčně. Poté však, co jsem si pořídil Playstation 4, mně kamarád donesl PS4 verzi Minecraftu. Zpočátku jsem se tomu bránil. Přece jenom, ovládaní takové hry na Dualshocku jsem si nedokázal představit. Dále jsem tedy hrál jen na PC. Jednoho dne jsem se však rozhodl, bylo to zrovna v mém youtuberském období, že budu Minecraft streamovat živě. Bohužel počítač již v té době nestíhal stále náročnější kostičkový simulátor ve spojení s živým vysíláním. Jediná volba byla tedy hrát na PS4. Playstation se z livestreamem popral na výbornou. Bohužel to samé jsem nemohl říct já ve spojení s ovládáním na ovladači. Největší problém bylo si zvyknout na ne moc přesné ovládání pomoci analogu. Hned v závěsu se drželo chaotické rozložení jednotlivých ovládacích prvků na ovladači. Myslím si, že tady nejde autorům konverze moc co vyčítat. Dualshock není myš a klávesnice.

Livestreamy mě celkem bavily, na ovládáni jsem si postupně zvykal, bohužel to však nebylo stále ono. V čem byl tedy problém? Tak asi hlavně v tom, že PS4 verze byla oproti té PC značně osekaná. Problémy se však netýkaly jen toho, že se značně lišily jednotlivé verze. Tedy, že na PS4 nebyly k dispozici bloky, mobové nebo biomy, které již dávno byly na PC. Zkrátka Minecraft na Playstationu byl značně zastaralý. I na to jsem si však dokázal zvyknout. Problém však byl i v tom, že třeba výkon Playstationu nezvládal mít příliš velký počet mobů na určité ploše. vysvětlím na příkladě. Na PC jste mohli mít ve výběhu teoreticky nekonečně dobytka. Na PS4 tato možnost neexistuje. Hra vám při určitém počtu jednotek začne psát, že jste na limitu. Další problém byl v tom, že nepřátelé se ve vaší blízkosti objevovali a mizeli tak, jak se Playstationu zachtělo. Zase uvedu příklad. Před vámi se potuloval skeleton. Vy jste udělali otočku a skeleton nikde. Místo to se kousek od jeho stanoviště objevil nový moc. Tohle může někomu zdát, jako že si ztěžuji na strašné blbosti, ale ve spojení se zastaralými verzemi to dost vadilo. Livestreamy postupně vyšuměly do ztracena. Stejně jako Youtube kanál.

Šok!

Dlouho jsem se Minecraftu vyhýbal, nějak nebyla nálada. Před nedávnem jsem si však chtěl na chvíli zahrát. Bohužel Minecraft, potažmo Microsoft byl proti. Nějak jsem zapomněl heslo. Navíc jsem zapomněl i přihlašovací údaje k Minecraft.net, kde by teoreticky šlo heslo obnovit. I tyto údaje by šly získat, kdyby nevyžadovali email přiřazený k účtu. Email, který mi kdysi ukradli společně se Steamem. Ironií je, že obří korporát, jako je Valve, mi dokázalo Steam účet za pár dní vrátit, díky snadného formuláře. Bohužel, zabedněný Seznam.cz tak ochotný nebyl. Ale o tom až jindy. Každopádně, Minecraft jsem si nakonec zahrál, ale ne na PC, ale na Playstationu.

Byl to šok! Hned ze startu na mě vybafla zcela nová úvodní obrazovka s modernizovaným menu. Už to ve mě zažehlo smíšené pocity. Následovalo však něco, co mě utvrdilo v tom, že něco bude jinak. hra mě vyzvala, zda chci původní uložené pozice převést do nové verze. Samozřejmě jsem pro jistotu spustil zcela novou mapu. Jaké nadšení ve mně vyvolalo zjištění, že PS4 verze se dotáhla na PC verzi, to si nedovedete představit. Abych byl tedy upřímný, netuším, jak je na tom teď Minecraft na počítačích. Ale konzolová verze je na tom nyní skvěle. Již by neměly chybět žádné biomy. Dokonce i moře a řeky prošly updatem Aquatic, tudíž výrazně ožily. Značně se rozšířil rejstřík mobů. Podle úvodních obrázků by ve hře měly být i včely. Přiznávám, že jsem to nezkoumal a během hraní jsem na ně nenarazil. Zajímavé bude zjistit, zda se PS4 verze týká zatím poslední Nether Update.

Úplně jiná hra

Opravdu jsem nadšený. Minecraft na PS4 se konečně může rovnat svému PC bratrovi. Jediné, na co jsi nikdy nezvyknu, je chaotický crafting. Ten se totiž odehrává formou výběru kýženého výrobku. A při stále zvyšujícím se počtu předmětů, které lze v Minecraftu požívat, je v menu značný chaos. Jasně, stále existuje možnost přepnout na původní crafting, ale kdo by to chtěl ve spojení s Dualshockem? Pominu-li tedy problémy s craftingem, Minecraft: Playstation 4 Edition, je nyní zcela plnohodnotný sourozenec staršího PC bratra.

Žádné komentáře:

Okomentovat