12. 9. 2018

5 věcí, které nenávidím na Gran Turismo Sport

Přesto, že GT Sport patří mezi mé nejhranější hry a celkem jsem se hrou spokojeny, má své mouchy, které mi celkový dojem poněkud kazí. Pokusím se vám své výtky trochu objasnit. Samozřejmě chystám blíže popsat i světlé stránky hry, ale to až příště. Nejprve pět věcí, které mě na Gran Turismo štvou.





1.Nepřehledná hlavní obrazovka
Tohle je věc, která mě sice dost štve, ale tak nějak jsem se za ty desítky hodin strávených u hry zvykl. Upřímně, první spuštění Gran Turismo Sport a následný skok do menu byl pro mě šok. Čekal jsem ledacos, jelikož menu u série šly s každým vydaným dílem do většího a většího chaosu. Teda, vynechám-li pátý a šestý díl, abych byl spravedlivý, jelikož jsem je vynechal. Jenže menu GT Sport je děs a hrůza. Zbytečně malé ikonky na horní liště a po stranách, jinak vám většinu plochy zabírá obrázek nějakého auta. Proboha proč? To nešlo udělat ty ikony větší a přehlednější?


2.Zbytečně moc neexistujících vozů
Spousta značek, ještě větší spousta modelů. To byla vždy doména her ze série Gran Turismo. Není tomu jinak i u posledního dílu. Vozů je opět úctyhodné množství a s četnými updaty jejich počet stoupá, ale nějak se nemůžu zbavit dojmu, že jejich počet je uměle navýšen tzv. GT Vision vozy. To jsou vozidla,chcete-li vize automobilů, které výrobci speciálně navrhli pro Gran Turismo Sport. Někdy jde doopravdy o pěkné kousky, ale v čem vidím velký problém, je že tyto vozy existují jen virtuálně a jejích množství ve hře je až příliš velké. A řekněme si na rovinu, GT jsme milovali právě proto, že si můžeme zazávodit se skutečnými vozy. Od obyčejné Mazdy, kterých je v našem okolí nespočítaně, až po závodní speciály. Vymyšlené vozy podle mě nepatří do závodní hry.


3.Rally
Rally, nebo chcete-li Rallye ( oba verze jsou správně), jsem v sérii Gran Turismo úplně nenáviděl. A bohužel se nic nemění ani s tímto dílem. Vozy se opět chovají spíše jako vznášedla, než jako závodní speciály na rally. Ovládaní a chování vozů je prostě příšerné a nebýt honbou za procenty a zlatými poháry, ani bych závody na šotolině nezapnul.


4.Systém jednotlivých podniků
Tohle je věc, která mě spíše mrzí, než že by mě štvala. Jde o to, že jednotlivé podniky, jako například Clubman Cup, obsahuje například tři závody, jenže tyto závody na sebe nijak nenavazují, takže je jedno,jak je pojedete. Strašně moc mi chybí systém tabulky, kdy jste jeli tři závody a to jak se vám dařilo bodově, rozhodlo jestli jste podnik vyhráli nebo ne. Takhle musíte všechny závody odjet na zlatý pohár, tudíž jako první a někdy je to dost frustrující.


5.Nevyvážená obtížnost
Frustrací budu pokračovat. Tohle je totiž věc, která mě štve asi nejvíce. Poprvé jsem na pochybnou obtížnost narazil před pár týdny. Takhle si jedete závod, neděláte chyby, držíte si stopu, postupně se probijete až na druhé místo, ale vedoucí jezdec dále zvyšuje svůj náskok a ať jedete nejlépe jak umíte, první místo v nedohlednu. Takhle závod ještě zopakujete asi pětkrát a nic, i když vyzkoušíte stejné auto jako protivník i s vylepšením. Tohle se mi naštěstí stálo jen u pár závodů,ale zamrzí to. Další podobnou zkušenost mám z režimu Zkušenosti z okruhu. Zde jezdíte na jednotlivých okruzích nejprve jednotlivé úseky, které se snažíte zajet na nejlepší čas, tedy na zlatý pohár a potom celý okruh, taktéž na čas. A zde je problém. Některé úseky a následně i celý okruh zajedete s výrazným náskokem hned napoprvé na zlatý pohár. Pak narazíte na okruh, kde pilujete každou zatáčku a ukrajujete výsledný čas desetinku po desetince. Jenže už párkrát se mi stalo, například na Monze, že už nešlo snad jet lépe (podle všeho asi ano) a stále mi chyběla desetina do nejlepšího času. A nebuďte naštvaní, když okruh opakujete třeba po padesáté.



Žádné komentáře:

Okomentovat